ADHD- AuDHD

Velkommen til vores ADHD- AuDHD univers. Vores mål med både vores tema dage og vores mestringsforløb er ret klart; Vi vil gerne have, at du lære din ADHD- AuDHD at kende.

Det kan være en udfordring hvis du er sendiagnostiseret, da du igennem mange år har lært at maskerer dine symptomer for at passe ind. Det betyder også, at du har lært dig selv at overhører dine behov for at gøre som der bliver forventet. Måske fordi du er blevet gjort forkert eller der er stillet spørgsmålstegn, når du har givet udtryk for dine behov. Måske du bare har forsøgt at passe ind – og dermed overhørt dine behov. Det gør at mange med ADHD eller AuDHD har været nede med stress, oplever angst eller kan have udfordringer med vredeshåndtering.

Vi har forskellige muligheder for dig i klinikken. Der er vores ADHD R&R2 mestringsforløb som er det eneste forløb i Danmark der er godkendt af Socialstyrelsen til behandling og træning af ADHD. Derudover har vi også mindre tema dage/ kurser – både for dig, der er forældre til et barn med ADHD eller dig der er sendiagnostiseret med ADHD/ AuDHD. Der vil løbende komme nye kurser og start datoer for mestringsforløb – og endelig send os en mail, hvis du vil på vores venteliste.

ADHD R&R2 MESTERINGSFORLØB voksne

Din vej til struktur, selvforståelse og styrke.

Er du træt af at kæmpe med hverdagens udfordringer og føle dig overvældet af ADHD-symptomer? Leder du efter en måde at genvinde kontrol og skabe en mere harmonisk tilværelse? Så er R&R2 ADHD-forløbet skræddersyet til dig. Vores oplevelse med forløbet et også, at selvom det er lavet til ADHD har personer med AuDHD også stor glæde af det.

Hvad er R&R2 ADHD-forløbet?

R&R2 står for “Reasoning and Rehabilitation,” og det er et struktureret program udviklet specifikt til at hjælpe voksne og unge med ADHD. Forløb bygger på evidensbaserede metoder og er godkendt af Socialstyrelsen til behandling af ADHD.

Det betyder med andre ord, at du under forløbet bliver meget bevidst om, hvordan din ADHD påvirker dig. Du lærer den at kende – og på den måde at navigerer i de udfordringer du har og får redskaber til at håndterer dem. Det betyder også, at du finder dine styrker ved din ADHD. For dem er der heldigvis mindst ligeså mange af. Det er bare ofte overset når man har en hverdag, der måske ikke passer til dig.

 

Hvorfor vælge R&R2 ADHD-forløbet?

Struktur og Klarhed

Lær at organisere din hverdag med effektive teknikker og strategier.

Selvforståelse og Selvkontrol

 Forstå dine udfordringer og styrker, og opbyg færdigheder til at håndtere dem.

Støtte og Fællesskab

Bliv en del af en gruppe, der forstår dine udfordringer og har det ligesom dig. Det giver et rum for forståelse og en mulighed for at slippe de masker man tager på for at passe ind. Det betyder også man som gruppe kan støtte hinanden i at finde løsninger, så man hver især kan få det bedre.

Professionel vejledning

Få personlig vejledning fra Dina og Birgitte, som er dedikerede til at hjælpe dig med at nå dine mål. Vi kender dine udfordringer og ved hvad det kræver at komme i mål. Vi er begge certificerede ADHD trænere gennem Socialstyrelsen – ja og derudover har vi begge ADHD og dermed en større forståelse for dig og en stort personligt mål i, at du skal lærer at mestre din ADHD og vende den til en styrke.

Hvad kan du forvente?

Forløbet strækker sig over 15 uger. Her mødes vi hver uge i 1,5 time, hvor der ved hver undervisning er forskellige områder vi arbejde med. Efter hver undervisning er der øvelser du skal arbejde videre med hjemme. Det skal du gøre sammen med din PAL. Din PAL kan være en tæt ven, din partner, måske en kontakt person eller hvis du er ung- dine forældre eller en lærer.

Vi arbejder med praktiske øvelser, refleksion og dialog for at sikre, at du får mest muligt ud af din tid med os. Vores mål er at give dig redskaberne til at skabe vedvarende forandringer i dit liv.

I og med forløbende er meget intensiv og du komme ud på noget af en rejse, så er holdene relativ små. Der er 8-10 deltagere på hvert hold og vi er to undervisere på.

Holdet er både for dig, der måske er sygemeldt med stress, angst og overbelastning. Men også for dig, der gerne vil lærer din ADHD og kende – samt blive bedre til at mestre dine udfordringer.

Tilmeld dig i dag! Der er begrænsede pladser og løbende opstart.

Tag det første skridt mod en mere struktureret og tilfredsstillende hverdag. 

Tilmeld dig R&R2 ADHD-forløbet og oplev forskellen. 

Vi glæder os til at byde dig velkommen og støtte dig på din rejse mod en bedre hverdag, hvor din ADHD ikke er en udfordring med måske derimod din styrke.

Sammen kan vi gøre en forskel- vi brænder meget for at hjælpe dig!

Hvis du har spørgsmål eller ønsker mere information, er du velkommen til at kontakte os. Vi er her for at hjælpe dig med at finde vejen til en bedre og mere struktureret hverdag.

Sendiagnostiseret ADHD- AuDHD

Sendiagnostiseret med ADHD eller AuDHD

Når man får en ADHD- eller autismediagnose sent i livet, bliver man ofte mødt med fordomme.

Måske har du fået diagnosen på grund af én eller flere stresssygemeldinger, angst eller en depression? 

Andre hører en ADHD-podcast og føler sig pludselig set, hørt eller spejlet – måske endda for første gang?

Maskering – mask’- hva’ffor noget?

Maskering er noget af det, man som sendiagnostiseret er ekspert i. Maskering betyder, at man prøver at være og opføre sig, som andre forventer det. Det betyder, at man lærer at undertrykke egne behov, overskride egne grænser gang på gang for at passe ind. 

Noget, vi mennesker altid vil hige efter, er at være en del af flokken. 

Med en ADHD- eller en autismediagnose, så ved du godt selv, at du ikke gør, tænker og ér som andre og har derfor en grundlæggende følelse af at være forkert eller anderledes.

Når man så får diagnosen og begynder leve efter sine egne behov, så falder alle maskerne af. 

HVIS MAN ALTSÅ TØR!

For hér vil de fleste blive mødt med undren og uforstående spørgsmål måske endda fra de allernærmeste.

Nogle oplever, at familie og venner begynder at stille spørgsmålstegn ved, om det nu også er rigtigt med den diagnose?!

Og måske undrer de sig også over, at du ikke bare kan gøre, som du plejer.

Her er det vigtigt som pårørende, at man sætter sig ind i diagnosen.

At man er undersøgende og nysgerrig og ikke mindst bakker op omkring de ændringer, der vil komme.

Vil du også gerne vide mere om, hvad det betyder med en ADHD/AuDHD-diagnose? 

Måske du selv er sendiagnostiseret  eller overvejer blive udredt?

Eller hvis du er pårørende til én med ADHD, så er dette måske et kursus for dig?

Vi vil på dette kursus gøre dig klogere på dette.

ADHD forløb for unge

Hjælp din teenager til struktur, selvforståelse og styrke.

At have en ADHD-diagnose behøver ikke være en dårlig ting, hvis man lærer sin ADHD at kende. Så kan man nemlig vende den til en styrke.

Kæmper I med hverdagens udfordringer? Leder du efter en måde at skabe ro og en mere harmonisk tilværelse?

Så er R&R2 ADHD-forløbet skræddersyet til din søn eller datter

-for som ung med ADHD kan der være udfordringer, der ikke bare skyldes teenageårene.

Hvad er R&R2 ADHD-forløbet?

R&R2 står for “Reasoning and Rehabilitation,” og det er et struktureret program udviklet specifikt til at hjælpe unge og voksne med ADHD.

Vores forløb bygger på evidensbaserede metoder og fokuserer på at udvikle kognitive og sociale færdigheder, så man bedre kan navigere gennem livet med større selvsikkerhed og ro.

Forløbet er det eneste i Danmark, der er godkendt af Socialstyrelsen til behandling og træning af unge og voksne med ADHD.

Hvorfor vælge R&R2 ADHD-forløbet?

 Struktur og Klarhed

Lær at organiserer hverdag med effektive teknikker og strategier.

Selvforståelse og Selvkontrol

 Forstå udfordringer og styrker, og opbyg færdigheder til at håndtere dem.

Støtte og Fællesskab

Bliv en del af et støttende netværk af ligesindede, som forstår dine udfordringer og hepper på dine fremskridt.

Professionel vejledning Få personlig vejledning fra os, Dina og Birgitte, som er dedikerede til at hjælpe dig med at nå dine mål.

Hvad kan du forvente?

Forløbet strækker sig over 15 uger og inkluderer både individuelle sessioner og gruppemøder. Vi arbejder med praktiske øvelser, refleksion og dialog for at sikre, at du får mest muligt ud af din tid med os. Vores mål er at give dig redskaberne til at skabe vedvarende forandringer i dit liv.

Tilmeld dig i dag!

Tag det første skridt mod en mere struktureret og tilfredsstillende hverdag. 

Tilmeld dig R&R2 ADHD-forløbet og oplev forskellen. 

Vi glæder os til at byde dig velkommen og støtte dig på din rejse mod en bedre hverdag.

Sammen kan vi gøre en forskel.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker mere information, er du velkommen til at kontakte os. Vi er her for at hjælpe dig med at finde vejen til en bedre og mere struktureret hverdag.

 

Tema dag om børn og unge med ADHD - AuDHD

Er barnet eller den unge forkert eller er RAMMEN forkert? 

At have et barn eller en ung med en ADHD- eller en AuDHD-diagnose kan være en udfordring, og det kræver tålmodighed, viden og tid at få det hele vendt.

Men faktisk kan man bruge de gode sider ved diagnosen til en masse. Det kræver dog, at man lærer dem at kende. Og det vil vi super gerne hjælpe dig med.

Vi lever i en verden, hvor der ikke er plads til forskellighed i de rammer, vi lever i. 

Vejen igennem livet er planlagt – hele vejen fra fødslen til graven. Der er nogle forventninger i samfundet til, hvordan vi skal opføre os, hvordan vi skal tage læring ind, hvilket tidsrum vi arbejder i, hvor mange timer vi arbejder, hvor meget ferie vi skal holde, hvilke fritidsinteresser vi bør have, hvor sociale vi bør være, og hvordan vi er sociale. 

Alle de her rammer handler om den kultur i samfundet, vi er vokset op med og i. Det er faktisk ikke noget vi tænker over. Og fungerer man ikke indenfor de “rammer”, så er man ikke “normal”. 

Kan rammen ikke ændres, så bliver barnet eller den unge “et problem” og “ikke normal”. Det er ikke noget, vi stiller spørgsmålstegn ved. 

Sådan har det været i mange år. Ændres rammen vil du opleve, hvordan man godt kan leve godt med både ADHD og autisme. Tør du ændre de kulturmæssige uskrevne regler og krav der er, for hvordan man skal være social, hvordan man lærer, hvornår man holder ferie, hvordan og hvornår man arbejder, så bliver det hele meget lettere. 

Er der ro i nervesystemet, så bliver der overskud til mere, færre konflikter og overskud til langsomt at skubbe rammen og rumme mere. Kan man rumme mere, så er det lettere at træde ind i den ramme, der er i vores samfund og egentlig ikke passer til en med en ADHD/autismediagnose. 

Men er der en anden ramme i hjemmet, som passer til barnet/den unge, og kan der også skabes en ramme i skolen, hvor det er svært, så kan de fleste faktisk bruge deres diagnose meget positivt. 

Og nogle gange endda som en superkraft i form af hyperfokus, en evne andre uden diagnoserne ikke kan gøre brug af. 

Ændrer man ikke på RAMMEN, så er nervesystemet på konstant overarbejde, og et belastet nervesystem giver nedsmeltninger, stress, uro, dårlig søvn, angst, vredesudbrud osv. 

For at ændre en RAMME så kræver det at man bliver ekspert i barnets/den unges ADHD/autisme. For alle har nemlig behov for forskellige rammer.

Der er en masse, man kan gøre som forældre – men også som ung. 

Denne dag vil vi komme ind på, hvad diagnosen rent faktisk er, og hvordan man kan lære at bruge den positivt.

Hvordan du – både som ung og forældre – selv kan blive ekspert på lige præcis din egen diagnose. For på den måde kan du undgå at blive overstimuleret, stresset, angst, blive vred, og du kan lære at bruge din ADHD til noget positivt.